ZABIEG ARTYSTYCZNY

Weszliśmy od malarstwa, aby zaprzeczyć ewentualnemu przekonaniu, iż kino samodzielnie odkryto w tym przypadku jakiś zabieg artystyczny nie znany przedtem innym sztukom. Prawdą jest jednak, że filmowa eksploatacja tego chwytu trwa od bardzo dawna. Reżyser będący w swuich filmach jednocześnie aktorem to sytuacja znana w kinematografii od czasów Melifcsa i Zekki. Nowy sens i głębszy filmowy wy­miar nadali jej dopiero: Chaplin – za sprawą postaci Charliego, Majakowski – krbujący w „Pannie i chuliganie”, „Nie dla pieniędzy zrodzonym!” i„Spętanej przez film” (1918) jeszcze jedną serią swoich poetyckich „ja” , oraz Erich von Strohcim – z upodobćruem wcielający się we własnych i cudzych utworach w różne warianty roli ,,człowiek-i, którego kochacie nienawidzić” („The Man Voii Love to Hate” – jak głosił slogan reklamowy). W animacji pierwszym, który ukazał poutać autara na ekrnie, był Max Fleischer.


 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.