Z PERSPEKTYWY ODBIORCY

Z perspektywy odbiorcy kolejność obu zapisanych wyżej sytuacji jest kwe­stią! drugorzędną. Film i utwór literacki mogą być traktowane jako „samoist­ny” lut „związany” obiekt interpretacji1. Sytuacja-odbioru związanego za­chodzi wtedy, gdy dokonuje się konfrontacja lekturowa: film – utwór lite­racki względnie utwór literacki – film. Dzieło filmowe oglądane jest wów­czas przez pryzmat konkretyzacji literackiej bądź też dzieło literackie bywa czytane przez pryzmat konkretyzacji filmowej. Nie zmienia to jednak faktuj źe film jako dzieło sztuki filmowej istnieje autonomicznie wobec swe­go pierwowzoru. I vice versa – adaptowany utwór literacki egzystuje nie­zależnie od swych ekranowych wersji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.