W TRADYCYJNYCH ROZWAŻANIACH

Charakter ten przesądza bowiem ostatecznie o takim a nie innym pojmowaniu sensu zabiegu adaptowania. Możliwe, Ze właśnie rekonstruk­cja historycznych metamorfoz autora filmu w roli adaptatora okaże się klu­czem pomocnym w zozumieniu ewolucyjnych mechanizmów i funkcjonalnych prze­obrażeń tego zjawiska. W tradycyjnych rozważaniach teoretycznych 1 krytycznofilmowych na ten t«mat kategoria „autora” zarezerwowana była zwykle dla pisarza. W odniesie­niu do filmowca występowała raczej okazjonalnie, służąc na ogół za określe­nie czynnika nie dającej się umotywować, bezceremonialnej arbitralności re­zultatu adaptacji.Innymi słowy, autor filmu jawił się w nich zazwyczaj pod postacią czarnego charakteru, który samą swą obecnością burzy bezkonflikto­wą harmonię i idealną (bez jego udziału) statykę literacko-filmowego układu „dzieło-dzieło”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.