W KRYTYCZNYM OKRESIE

A więc małpki, które w krytycznym okresie rozwoju nie mogły na­wiązać kontaktu z matką zastępczą i przywią­zać się do niej, przejawiały w sytuacjach bu­dzących lęk zachowanie o charakterze auty­stycznym zamiast zachowania afiliatywnego, tj. dążenia do nawiązania kontaktu z matką, przy­tulenia się do niej i rozładowania napięcia. Harlow stwierdził, że wpływ warunków, w ja­kich młoda małpka wychowuje się w krytycz­nym okresie, jest trwały, przejawia się przez wiele lat, a ponadto determinuje ogólny roz­wój emocjonalny zwierzęcia. Jest to więc okres krytyczny dla rozwoju uczuć, a szczególnie dla rozwoju zdolności przywiązania. Gdy w tym okresie zdolność ta nie rozwinie się, bo brak bodźców „społecznych” w środowisku, brak obiektu przywiązania, to później zwierzęta nie przejawiają zdolności przywiązania, nie umieją trwale przywiązać się nawet, jak to wynika z dalszych eksperymentów, do partnera seksu­alnego czy własnego dziecka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.