UNIWERSALNE ALBO SWOISTE

Albo uniwersalne,albo swo­iste; lub też, jeśli uniwersalne – to nie swoiste, i odwrotnie. Na grunpie filmowej empirii oba te biegunowo sprzeczne zjawiska nie występują nigdy w postaci czystej. Można zatem mówić o filmach mających charakter bardziej u- niwersalny i mniej uniwersalny względnie bardziej indywidualny i mniej indywidualny. Faktyczne osiągnięcia bieguna pełnego „uniwersalizmu” wszy­stkich znaczeń danej wypowiedzi, podobnie jak osiągnięcie bieguna ich cał­kowitego „indywidualizmu”, okazuje się jednak niemożliwe. Trafniej byłoby powiedzieć, że komunikat filmowy realizuje zazwyczaj dwa wewnętrznie sprzeczne dążenia, mianowi­cie – zmierza ku osiągnięciu jak najpełniejszej uniwersalnej zrozumiałości i równocześnie dąży do zachowania maksi­mum oech swoistych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.