TOWARZYSZE BRONI

Idea przewodnia tego filmu okazuje się o wiele bogatsza i bardziej pojemna od najszerszej nawet wykładni publicy­stycznej. Opowiadając o sytuacji ludzi uwikłanych w konflikt zbrojny, utwór Renoira nie traktuje żadnego z filmowych zdarzeń w sposób pretekstowy,ilu­stracyjny. Artystyczna autonomia tego dzieła dowodzi wymownie, że – przema­wiając w najsłuszniejszej nawet sprawie – kino nie musi wcale być stronni­cze, a uproszczony i tendencyjny obraz rzeczywistości na ekranie bynajmniej nie jest najlepszym rzecznikiem skądinąd szlachetnych racji, w imię których powstał.Spróbujmy zatem przyjrzeć się bliżej niektórym cechom charakterystycznym stylu i kompozycji Renoirowskich „Towarzyszy broni”, kierując się w naszej analizie ogólniejszym założeniem interpretacyjnym, w myśl którego: treść i forma dzieła filmowego nie występują nigdy z osobna, lecz stanowią w nim .organiczną jedność

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.