SZEROKA SKALA MOŻLIWOŚCI

Skala jego możliwości pozostaje bardzo szeroka. Zawiera się – używając słów Jerzego Ziomka – „między swobodą kreacji a rzetelnością sprawozdawczą”zawsze pozwala znaleźć miejsce na to, co wspomniany badacz nazywa w innym miejscu strategią „solidarnego współautora” . Modelowe wyobrażenie .takiej odmiany adaptacji stanowi we współczesnej praktyce filmowej zabieg p o- nownego wykonania utworu wykreowanego wcześniej w innym tworzywie. Nie ma odwrotu od „twórczej zdrady”. Formuła „traduttore-tra- ditore” w odniesieniu do ekranizacji literatury staje się szansą dla jed­nych i zwyczajowym usprawiedliwieniem dla drugich.Film nie jest sprawozdaniem. Film nie jest rekonstrukcją. Film nie może być dźwiękową wierną reprodukcją powieści. Powieść to jedna rzecz. Film to druga” – pisał u progu narodzin omawianej koncepcji jeden z jej rzeczników, czołowy scenarzysta francuski Henri Jeanson.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.