ŚRODKI WYRAZU FILMOWEGO

Poszczególne osoby, sytuacje, zda­rzenia i rekwizyty są tutaj filmowśne zawsze w taki sposób*, aby mogły po­zostać’ na ekranie naturalną cząstką świata, o któ­rym film opowiada. Widać to doskonale na przykładzie analizy pracy kamery.W pojedynczym ujęciu kamera chwilami niemal improwizuje, budując w świadomo­ści widza arcysubtelną siatkę spontanicznie powstających obserwacji. Autor zdjęć do „Towarzyszy broni” (Christian Matras) i operator (Claude Renoir) osiągnęli dzięki tej metodzie zdumiewające efekty. Za przykład mogą tutaj posłużyć dwa sławne ujęcia: pierwsze, w którym kamera z niebywałą dyskrecją – omiatając poszczególne realia i łącząc je w organiczną całość – prezentuje posiłek jeńców w obozie; i drugie (wielo­krotnie przywoływane w antologiach sztuki filmowej) zawierające kulminacyj­ny moment spektaklu teatrzyku jenieckiego, kiedy to do obozu dociera wiado­mość o odebraniu przez Francuzów twierdzy w Oouaumont.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.