SŁYNNE AUTORSKIE KREACJE

Od 1917 roku Fleicher rysujący piórkiL-m postać klohn.i Koko brał osobiście udział w widowi­sku jako autor i aktor w jrcdnej osobie. Niczym demiurg powoływał więc do ,:ycia swego bohatera, demontując w istotniej scenie ekranową rzeczywistość aż do całkowitego unicestw!’eni a jej w kałamarzowym niebycie. Ze słynnych autorskie kreacji kina niemego warto wspomnieć ponadto Luisa Bunuela ostrzą­cego brzytwę w prologu „Psd andaluzyjskiego” (1928).Osobna uwaga należy się jeszcze Chaplinowi. Był on filmowcem świadomym nie tylko ryzyka, jakie niosła z sobą odbiorcza identyfikacja postaci Char- liego z osobą autora, ale i artystycznych konsekwencji przerwania tej nici.On też pierwszy w kinie odkrył znaczący charakter efektu „minus-obecności” ekranowego mitu bohatera, którego się stworzyło i latami reinkarnowało w kolejnych wcieleniach. Pierwszy znaczący sygnał rozbratu z dotychczasowym wizerunkiem Charliego przyniósł obrazoburczy „Pielgrzym’ z 1923 roku.


Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.