SAMODZIELNOŚĆ KONSTRUKCJI

Związki utworów Griffitha i innych czołowych twórców okresu następnego (z Feuilladem, Guazzonim, Protazanowem, Stillerem i Wegenerem na czele) z literaturą oparte są już na nowej zasadzie, której sedno określa samo­dzielność konstrukcji filmowej względem adaptowanego tekstu. Autor-ekranizator różni się od ilustratora przede wszystkim z gruntu od­miennym sposobem modelowania układu „film – utwór literacki”, Rzec można,iż autorski Stosunek do adaptowanego tekstu literackiego staje się funkcją szerszej prawidłowości, którą Jest rosnące poczucie autonomii sztuki filmo­wej. W modelu poprzednim „adaptować” znaczyło tyle, co ilustrować.Dla Grif- fitha i jego następców adaptowanie to nic innego. Jak twórcze przystoso­wanie wybranych elementów dzieła literackiego do potrzeb i reguł widowiska filmowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.