ROZLEGLEJSZE PRZEMIANY

Podobnie jak trzy uprzednio zrekonstruowane historyczne wersje autora- -adaptatora w filmie, również rola artysty stanowi pochodną o wiele rozleglejszych przemian zachodzących w toku ewolucji sztuki filmowej.Ramy syn- chronii rozwojowej kina, dla której model adaptatora-artysty okazuje się szczególnie waZny i charakterystyczny, wyznacza z jednej strony próg połowy lat pięćdziesiątych, z drugiej – bieżąca granica teraźniejszości. Wynika stąd, że mamy do czynienia z rolą nie tylko nadal aktualną, ale ciągle jesz­cze ewoluującą. Dominuje ona w granicach obecnej synchronii, wchodząc jed­nak z rolami wcześniej wykształconymi w różnego typu symbiotyczne związki podyktowane korzyścią indywidualnej strategii autorskiej. Ilustrator, a przede wszystkim ekranizator i kopista – są rolami nadal podejmowanymi, wy­korzystywanymi dzisiaj zwłaszcza w kinie popularnym z serialami telewizyj­nymi włącznie, przez co stanowią dla adaptatora-artysty pewien stały układ odniesienia i zarazem kontrastowe tło.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.