ROLA „DRUGIEGO”

Rola adaptatora-kopisty, którą można by inaczej określić mianem roli „drugiego” wykonawcy, zakłada nolens volens wtórność wersji filmowej wobec literackiego pierwowzoru. Staraliśmy się wcześniej wykazać, że wniosła ońa w obszar kultury filmowej tamtego okresu szereg cennych wartości, spośród których najważniejszą stanowi wysoki poziom kultury wykonawczej. Wartości te nie zostały zagubione w epoce następnej. Zauważalnej zmianie uległa jedynie funkcje pełniona przez nie w granicach nowego modelu związ­ków łączących film i literaturę w kinie współczesnym. Przed przystąpieniem do rekonstrukcji roli adaptatora-artysty spróbujmy w telegraficznym skrócie podsumować doświadczenia praktyki adaptacyjnej za­pisane w kulturze filmowej trzech poprzednich epok.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.