POZOSTAĆ GORSZYM

Stawia się w sytuacji „drugiego”, co wcale jue znaczy, że zamierza pozostać gorszym. Bywa na ogół doskonale świadom tego, że filmowa replika, jaką tworzy, będzie wersją dzieła oglądaną bez porównania częściej i w praktyce znaną o wiele lepiej od swego literackiego prototypu. Owszem, zwy­kle dyskontuje wcześniejszy sukces czytelczy bądź też sceniczny adaptowanego utworu. Ale równie często pomnaża jego popularność względnie przyczynia się do jej dalszego utrwalenia (spośród wielu możliwych przykładów: „Przeminęło z wiatrem” Margaret Mitchell). Przywykło się sądzić, że rekonstruowany tu model adaptacji wywołał same tylko ujemne skutki i przyniósł negatywne rezultaty artystyczne. W wielu przypadkach istotnie tak było. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.