POSTĘPUJĄCY ROZWÓJ UMYSŁOWY

Wiąże się to z postępującym rozwo­jem umysłowym dziecka. Zresztą tzw. stymula­cja przedmiotowa, a więc dawanie dziecku za­bawki, pokazywanie mu czegoś itp., to zarazem interakcja, wzajemne oddziaływanie oraz uczu­ciowe ustosunkowanie, uczuciowa wymiana.Zdaniem Schaffera i Emerson istotny rozwój społeczny dziecka występuje po 52 tygodniach życia, czyli w drugim roku. Niemniej, biorąc za punkt wyjścia intensywność przywiązania, za­obserwowali dwa skoki w rozwoju społecznym małego dziecka, jakby dwa szczyty nasilenia reakcji na obcych. Jeden występuje około dziesiątego miesiąca życia (między 42 a 44 ty­godniem), drugi zaś około osiemnastego miesią­ca, a więc gdy dziecko ma około półtora roku. Badacze ci są zdania, że okres między szczyta­mi charakteryzuje zmniejszenie nasilenia reak­cji na obcych ze względu na duże nasilenie za­interesowań poznawczych dziecka, związane także z opanowaniem umiejętności chodzenia poszerzeniem obszaru dostępnego badaniu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.