ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA KSZTAŁT ARTYSTYCZNY

Inna dla przykładu jest sytuacja komunika­cyjna powieści Jerzego Andrzejewskiego w chwili jej pierwodruku, a inna filmowego „Popiołu i diamentu” w popaidziernikowej aurze jego premiery.Ana­logicznie ma się rzecz z samą ekranizacją: inaczej rezonuje Szekspirowski „Hamlet” przeniesiony na ekran przez Laurence’a 01iviera w kinie brytyjskim laj czterdziestych, a inaczej w wersji Grigorija Kozincewa w kinie radziec­kim lat sześćdziesiątych.Owa są także odrębne w swym autonomicznym istnieniu teksty: tekst lite­racki i tekst filmowy – jako rezultat adaptacji. Dwóch jest wreszcie nadaw­ców: pisarz (autor adaptowanego utworu) i twórca filmu (autor wersji ekranowej). Pisarz nie ponosi więc de facto żadnej odpowie­dzialności za kształt artystyczny i wymowę cudzego filmu, ale też nie ma żadnego bezpośredniego udziału w ewentualnym sukcesie artystycznym filmowej adaptacji swojego dzieła.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.