OD SUPERGIGANTÓW

Od supergigantów historycz­nych i dramatów salonowych aż po melodramat i horror. Sienkiewiczowskie „Quo wadis?” staje się więc w wersji ekrajowej kostiumowym supergigantem, po­wieść Hauptmanna „Atlantis” i „Dzieje grzechu” 2eromskięgo – dramatami sa- lonowo-erotycznymi, XVII-wieczna legenda o Golemie – filmem grozy, a Toł- stojowska „Anna Karenina”.- wzorcowym melodramatem hollywoodzkim.Konfiguracja gatunków, o której mowa, nie ma charakteru uniwersalnego. Istnieje tylko we właściwym dla niej kontekście historycznym, w określonym czasie i miejscu. Dlatego też nie jest z góry przesądzone, iż dane dzieło literackie musi koniecznie otrzymać na ekranie jedną tylko postać _ gatunko­wą. Przywołana przed chwilą „Anna Karenina” ekranizowana w kinie przedrewo­lucyjnej Rosji (1914) weszła na przykład w modny wówczas paradygmat gatun­kowy dekadenckiego dramatu salonowego wespół z utworami tak od siebie różnymi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.