MODEL EKRANIZATORA

Skojarzenie to rozumiane bywa na ogół genetycznie,pod­czas gdy o wiele ciekawsze wydają się jego-uzasadnienia funkcjonalne. Rzecz w tym, że kino doby lat 1908-1918 i dalej aż do przełomu dźwięko­wego (por. rozważania w rozdziale II), dokonując olbrzymiego skoku w roz­woju sztuki filmowego opowiadania, zaczęło także całkiem inaczej traktować literaturę. Awans kulturowy widowiska kinematograficznego poprzez kontakt z literaturą i teatrem, tak jak wyobrażali go sobie około roku 1907 filmowcy spod znaku „Film d’Art”, zakończył się całkowitym fiaskiem. Sztuka i artyzm pojmowane w sposób tak niefortunny okazały się sztampą; nic dziwnego, że publiczność rychło odwróciła się nie od literatury na ekranie, lecz od tego typu koturnowych przedstawień.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.