MODEL ARTYSTY

Dominanta/pierwsza – model ilustratora. Utwór filmowy pełni w tym stadium rozwoju kina funkcję ruchomej ilustracji adaptowanego tekstu literackiego – początkowo niespójnej, a następnie stopniowo zmierza­jącej w stronę semantycznej samowystarczalności konstrukcji. Problemem nu­mer jeden procesu ad.aptacji jest w tamtej fazie spójność znaczeniowa filmo­wego komunikatu. Z reguły bywa on. czytelny nie samoistnie, lecz jako ilu­stracja powszechnie znanego utworu literackiego. Norma adaptacyjna – płynna nieostra – zaczyna się dopiero kształtować. Moment „wierności” adaptatora wobec adaptowanego dzieła obejmuje wyłącznie zakres fragmentarycznej do­słowności szczegółu w relacji obraz ekranowy – obraz literacki. Dominanta druga – model ekranizatora. W tej fazie rozwoju feztuki filmowej literatura staje się dla kina niewyczerpanym źródłem eksploracji: tematów, struktur fabularnych i technik narracyjnych. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.