KTO JEST ADRESATEM FILMU?

Być może uda się również na tej podstawie ustalić: do kogo w pierwszym rzędzie adre­sował Chaplin swój film? Rzecz o-tyle istotna, że wybór adresata wpływa przecież zasadniczo na charakter gry nadawczo-odbiorczej, którą projektuje w swoisty sposób każdy utwór filmowy. Postawmy najpierw pytanie: co mogło stanowić dogodną dla filmowca płasz­czyznę porozumienia z ówczesnym widzem w odniesieniu do Chaplinowskiego projektu parodii świata pod rządami faszyzmu? Oddalona od spraw europej­skich publiczność amerykańska znała przecież reąlia hitlerowskiego państwa co najwyżej wyrywkowo i bardzo pobieżnie. Bliższe wyobrażenie o tym, co działo się w Niemczech i na starym kontynencie, kształtowały okazjonalnie: prasa i filmowe kroniki aktualności w rodzaju „Harch of Time” czy „Fox Mo- vietone News”. Niezbyt wiele.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.