KONTRAST POMIĘDZY RELACJAMI

Pamiętna scena ..daremnego” sa­dzenia pomidorów podczas krótkiego postoju i spontaniczny bieg Gelsominy ku morzu najpełniej wyrażają jej instynktowne pragnienie harmonii realizowane w kontekście z naturą. Z kolei, całkiem odmienny rodzaj scenerii towarzyszy tematowi Gelsomina – Szalony. Spotkania ich otacza aura pogodnej nocy i naturalna harmonia świata, który zdaje się bez reszty sprzyjać ludzkiemu istnieniu. Jeden i drugi zabieg uzyskuje wymiar symboliczny: subtelnie zróż­nicowane właściwości filmowej przestrzeni pozwalają opisać nie tylko kolo­ryt emocjonalny postaci, lecz także duchową aurę łączących je związków.Kontrast pomiędzy dboma tymi relacjami daje o sobie znać szczególnie wyraźnie w dwóch innych scenach o potężnym ładunku dramatycznym. W pierwszej zakończone śmiercią Szalonego starcie z Zampanó na drodze rozgrywa się w sielankowej scenerii słonecznego dnia z akompaniamentem ptasich treli uno­szących się w powietrzu. W drugiej – ściśle z tamtą kompozycyjnie związanejdramat dzieje się znów przy drodze: mroźnego jesiennego poranka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.