FUNDAMENTALNY PROBLEM

Rzec można, iż w świetle tak zorientowanej koncepcji wszelkie trudności towarzyszące adaptowaniu utworu literackiego na film, włącznie z fundamen- talnym problemem odmienności tworzywa językowego’, są – przynajmniej poten­cjalnie – możliwe do rozwiązania. Źródłem zła pozostaje jedynie sam adapta­tor, a ściśle biorąc jego autorska samowola, za sprawą której dochodzi do przeinaczenia literackiego pierwowzoru w drodze z ks.iążki na ekran. Z drugiej strony – począwszy od pionierskich koncepcji Karola Irzykow­skiego, Beli Balazsa i Rudolfa Arnheima aż po czasy współczesne – istnieje rrtwnie? inny nurt refleksji nad fenomenem adaptacji filmowej. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.