DZIECKO DO CZTERECH LAT

Według B. Blooma i dziec­ko do czterech lat osiąga w zakresie inteligen­cji ogólnej tyle, co przez następne czternaście tj. do osiemnastego roku życia. Badania H. Har- lowa  na małpach wykazały, że uczucie przy­wiązania u małpiątek kształtuje się nie w do- vyołnym okresie życia, lecz w tak zwanym okre­sie krytycznym — w niemowlęctwie. Badania H Schaff era i P. Emerson  potwierdziły wy­stępowanie u dzieci okresu krytycznego dla roz­woju uczuć, przypadającego na dwa pierwsze lata życia. Wcześniejsze badania J. Bowlby ego wykazały, że rozstania z matką i brak w oto­czeniu dziecka osoby zastępującej ją w pierw­szych latach życia prowadzą do niedorozwoju uczuciowego. Badania B. White’a  wskazują na znaczenie drugiego roku życia dla dalszego roz­woju człowieka. W tym okresie bowiem różni­cuje się postępowanie rodziców i ujawniają się ich postawy wobec dzieci, co wpływa na ich rozwój.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.