CECHY POSTAW AUTORSKICH

Za twierdzenie niezmiernie doniosłe z badawczego punktu widzenia uznać trzeba wysuniętą niedawno przez Alicję Helman^ tezę o historycznej zmien­ności praktyk adaptacyjnych kina. W przeciwieństwie do ujęć poprzednich, ktćre z reguły traktowały zjawisko adaptacji jako jednorodną (co najwyżej zróżnicowaną aksjologicznie) całość, autorka wychodzi z założenia,iż zjawi­sko to przeszło w toku sztuki filmowej serię głębokich przemian.Przeobraże­nia owe dają się zrekonstruować i opisać w postaci szeregu modeli funkcjo­nalnych, z których każdy dominuje w innej synchronii rozwojowej kina. Spróbujmy pójść tym tropem i odnaleźć swoiste cechy postaw autorskich, a także szerzej – sytuacji komunikacyjnych, jakie wytworzyła zmieniająca się przez lata praktyka adaptacyjna filmu w stosunku do literatury.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.