BADACZE RZEMIOSŁA

Ale tylko nieliczni badacze rzemio­sła Langa (m.in. Eisner, Truffaut, Bogdanovich, Grafe i Appel) dostrzegali w niezliczonych „zapożyczeniach” tego reżysera głębszy sens artystyczny,in­terpretując dstrzeżone relacje w kategoriach historycznej wędrówki rozmai­tych konwencji sztuki, filmowej. o przykłady nietrudno: znaleźć je można poczynając od debiutu, a kończąc na ostatnich filmach Langa. Wiatach dwudziestych chodzi jednak tylko o to, by „przeskoczyć” rywali i zrealizować na podstawie istniejącej już formuły gatunkowej, stylistycznej, tematycznej widowisko, jakiego jeszcze nie było, zdolne przyćmić wszelkie wcześniejsze dokonania. Takie są „Pająki” i „Ooktor Mabuse – gracz”, o którym Salt słusznie pisze, że „próbuje rozszerzyć for­mułę duńskich i francuskich thrillerów kryminalnych, które zalewały niemie­cki rynek filmowy przed pierwszą wojną światową” .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.