AUTORSKA SKUTECZNOŚĆ

W tej samej epoce Oisney przeniósł na ekran „Królewnę śnieżkę”, „Alicję w krainie czarów”, „Kopciuszka” i „ Piotrusia Pana”, Bunuel – „Robinsona ‚ Cruzoe” i „Wichrowe wzgórza”, David Lean Oickensowskie „Wielkie nadzieje i „01ivera Twista”, Laurence 01ivier adaptował „Henryka V” i „Hamleta”, a Elia Kazan – „Tramwaj zwany pożądaniem” i „Na wschód od Edenu”. O sukcesie żadnej z wymienionych adaptacji nie zadecydowała abstrakcyjnie pojęta filmowość literackich pierwowzorów. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że przesądziła o tym jedynie autorska skuteczność zabiegów adaptacyjnych, które zmierzały do wydobycia ż tekstu jego historycznie okre­ślonej dyspozycji filmowej – wpisanej w kontekst ówczesnego modelu kina.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.