AUTOR JAKO ADAPTER

Typowy układ sytuacji komunikacyjnych, które towarzyszą adaptacji utworu literackiego na film, ująty w postać maksymalnie uproszczonego schematu przedstawia się następująco:pisarz utwór literacki czytelnikautor filmu utwór filmowy widz.Schemęt banalnie prosty, jego konsekwencje nie są już jednak ani proste, ani całkiem oczywiste.Przede wszystkim warto zauważyć, że mamy do czynienia nie z jedną wspól­ną, lecz z dwiema oddzielnymi sytuacjami komunikacyjnymi. Pierwsza z nich rozgrywa się w sferze komunikacji literackiej, druga należy do przestrzeni komunikowania filmowego.W grę wchodzą też za każdym razem odmienne, niekiedy bardzo różne,czaso­przestrzenie społeczne kultury. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej 🙂 Jestem Kate, i prowadzę bloga o reklamie w mediach. To temat ciągle aktualny i na czasie dlatego myślę, że moje wpisy Cie zainteresują.
Jeśli podoba Ci się mój blog to zostaw łapkę w gore na Facebooku albo komentarz sprawi mi to wielką radość 🙂

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.